zaterdag 18 januari 2014

CAL 2014 - Week 3 en shopper

Over het algemeen heb ik nogal last van uitstelgedrag, maar met de crochet along lukt het tot nu toe om meteen aan de volgende rijtjes te beginnen. Dit is het resultaat van deze week:

 
Het roze schrikt mij een beetje af, maar ik wou vermijden dat het geheel te donker wordt, en dit brengt er wel wat kleur in.
Her en der lees ik dat mensen al verder aan het haken zijn omdat ze het te traag vinden gaan. Persoonlijk vind ik dat jammer, ik vind het juist leuk om te weten dat er honderden dekens tegelijkertijd gaan klaar zijn binnen een 45-tal weken. Ik probeer nu op vrijdag de opdracht voor de CAL te haken. Dan gaat de deken weer de doos in tot de volgende week en ga ik verder met andere projectjes.
Op 4 januari ben ik meter geworden van een heerlijk ventje en ik kwam op het idee om voor hem een granny stripe deken te haken. 'Helaas' maakte ik de basis van de deken te breed voor een echt babydekentje, dus zal het bijna een deken op volwassenenformaat worden. Dat houdt ook in dat het niet zo snel vooruit gaat. Momenteel zit ik aan een 30-tal centimeter. Nog veel werk dus. Ik zal hier mijn vorderingen posten, maar de foto komt pas als de deken af is.
 
Dinsdag maakte ik mijn gehaakte shopper af. Hij is gehaakt met sokkenwol die ik van mijn oma had gekregen. Op zich een mooi resultaat, maar hij hangt veel te hard door, dus ofwel moet ik in de toekomst nog een voering erin maken (lastig als je niet kan naaien), ofwel enkel heel lichte dingen erin doen ;)
 
Als volgend project ben ik begonnen aan een scoodie (muts en sjaal ineen). Gisterenavond had ik de wol gewoon op tafel laten liggen met dit als resultaat:


 
 
Loes de poes had zich blijkbaar goed geamuseerd vannacht ;). Ik iets minder vanmorgen, het heeft me een uur gekost om 200 meter wol te ontwarren.
 
 
Vandaag ook begonnen met mijn hobbykamer op te ruimen en een inventaris te maken van de wol die ik heb. Hoogstwaarschijnlijk plaats ik die kortelings op de blog, zodat ik zelf ook het overzicht kan bewaren.
Morgen grondige schoonmaak, maar hopelijk blijft er nog wat tijd over om te haken!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten